Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Een grappig grapje van een spuitbedrijf en ff wat vraagjes........' (ID 1204).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 10-8-01?14:06.
Bij het reviseren vervang je alle versleten onderdelen. Meestal betekend dit alleen de kruk-as lagers. Soms ook de kruk-as zelf, maar dat hangt van je big end af. Als je blok open hebt moet je altijd alle pakkingen en keeringen vervangen, dat heeft opzich niet echt iets met reviseren te maken.
Voor een 70cc conversie heb je alleen maar een cillinder (kit) en een andere carb nodig. Als je een malossie neemt wordt er direct de goede sproeier bij gelevert. Deze sproeier hoeft niet de goede maat te zijn natuurlijk. Het hangt ook af van je uitlaat en dergelijke. Meestal zit je met een ongetunde 70cc rond de 115 (mikkunie) volgens mij. volgens mij is dat zo'n 94 normaal ofzo.
Een 70cc hoge-druk kop zouw je ook kunnen aanschaffen, dat is wel beter maar niet noodzakelijk.
enne 750 ballen voor het spuiten van een frame!!! Nooit doen.
Voor 200 piek kun je je tank, frame en achterbrug inderdaad laten spuiten. Je moet hem dan wel zelf schuren en plamuren, want daar gaat het meeste werk in zitten.
Als je slim bent dan schuur je hem eerst licht op, plamuurt alle gaten en groefen en roest shit dicht, schuurt alles glad met middel fijn. En dan spuit je hem in met een dun laagje spuit plamuur, deze schuur je vervolgens met supper fijn papier hellemaal weg zodat het alleen in de de putjes en groefjes blijft zitten. Spuitplamuur schuurt namelijk heel snel. Daarna nog een dun laagje, die weer supper glad schuren en dan naar de spuiter brengen.
Als de ondergrond niet super strak is dan wordt de lak nooit mooi, vooral met hoog-glans en metalic lakken. Alles moet een geheel zijn.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved