Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Supercharger/Compressor' (ID 59274).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 26-10-2009 10:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
DAn is het geen twee takt hea. Maar al die olie leidingen is wel op te lossen, de ketting smering oop, want daar zou nog een kapje over komen.

Ik heb dit concept niet verder uitgewerkt want ik kon niemand vinden voor de nokkenas. het concept werkt in de theorie goed. In de praktijk zal het af hangen van wat voor compressor je gebruikt, en de afdichting van de zuiger ringen. De olie retour enzon is allemaal bij zaak, dat is gemakkelijk op te lossen door er een slang aan te zetten doormiddel van een banjo bout.


jou plan gaat wel werken imo.
heb nooit gesnapt waarom dit niet vaker geprobeerd is. volgens mij loopt dat veel harder als een normale 2t.

mischien dat iedereen die het idee heeft gehad te weinig om snelle brommertjes geven om het uit te werken , net als ik.


als je elke slag 1 klep wilt openen , kun je ook gewoon 1 nok afslijpen en zorgen dat je nokkenas gelijk loopt met de krukas. (weet niet wat er mogelijk is met tandwielen bij 4t blokje ?)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-10-2009 om 10:04 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved