Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Supercharger/Compressor' (ID 59274).
De reply is geschreven door 4takker (UserID 4664) op 25-10-2009 12:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
ik heb zelf ook al wat problemen bedacht die kunnen/gaan gebeuren.

volgens mij zul je de ventilator moeten regelbare snelheid geven ik denk dat je eventueel met een groot genoegen ventilator misschien te veel lucht voor het toeren tal krijgt

weet niet zeker of dit probleem in de praktijk ook zal wezen maar dat je heb regelbaar maakt bijvoorbeeld door je gas hendel dat je hem laat spoelen zo als een echte compressor.


Van die druk problemen zat ik ook al te denken want 2 takt beukt aardig toeren.

eventueel 2 ventilatoren achter elkaar?
Zo het nut hebben als er een soort laag druk benzine pomp zou zijn?


Zijn er centrifugale superchargers die klein genoeg zijn voor op een brommer?

Die zou je bv aan je voor tandwiel of aan het as je daar van kunnen laten lopen via een riem of ketting.
En dan met een bracket vast zetten zo als in een auto.
Opzich met mijn setup heb ik de ruimte er wel voor.




volgens mij heeft een 2 takt mer turbo pas zin als hij niet te veel druk op bouwt zo dat hij je keringen er uir perst of je moet iets er op verzinnen dat hij de keeringen er niet uit kan persen door ze bijvoorbeeld op te sluiten met een metaale plaatje

een variabele waier snelhijs is ook een optie maar hoe wil je het gaan regelen om van het toeren tal wat de waier heeft naar de helft van dat toeren tal te gaan om de druk te verlagen op dat moment
stel je motor draait 10000 toeren per minnut hoeveel slagen zijn dat per sec weet jij iets dat het zo snel kan regelen


aandrijving van zoon ding is makkelijk een poelie op hetvliegwiel monteren en een poelie op de aandrijf as dan een riem en een spanner dat de riem niet te slap staat



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved