Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Supercharger/Compressor' (ID 59274).
De reply is geschreven door 4takker (UserID 4664) op 25-10-2009 12:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ik heb zelf een schoeppen compressor gekocht om het zelfde soort project te beginnen. Maar mijn basis was geen 2takt blok.
Aan een geblazen tweetakt bouwen van een tweetakt blok zitten een paar grote probelemen.
-de druk onder de zuiger werkt tegen de neerwaartse kracht.
-de keringen zullen er uit klappen.
-en hij is membraan gestuurd.

Zelf heb ik dus een dax blok je aan geschaft, en al vanalles brekend en bedacht. Ik zou een suck through blok gaan bouwen. De inlaat wordt in de cilinderwanden aan gebracht net als bij een tweetakt.
Had alles gekocht, maar toen ging ik opzoek naar iemand om mijn nokken as aan te passen zodat ik om de 180 graden een klep in de kop open had. Helaas heb ik niemand kunnen vinden die mijn nokken as voor een mooi prijsje wou aan passen.

Het project ligt dus stil. Maar ik ben aan het sparen voor uiteindelijk wat frees/draai gereedschap zodat ik de nokkenas en cilinder kan aanpassen.

hoe de cilinder zou worden aan gepast
afbeelding




hoe wou je dat bij een 4 takt blok doen een poort in de cilinder maken om daar meer lucht in je blok te peren je hebt tog gewoon een inlaat klep. wou je voor de compressor op de cilinder nog een extra carbu er op gaan zetten of was je het van plan om bij 1 carbu te houden waar door je moet gaan klooien om het benzien lucht mengsel optimaal te krijgen
dat gaat dus niet werken
je zit met je zuiger veeren die hebben geen nokje dat ze op de plek houd ala 2takt
en die spoel poort die je er op aan wil bouwen hoe ga je dat op lossen als de zuiger boven in zit die compresor blijft dan druk op bouwen en dat pomt die ook onder in je carter dan moet je een groote carter ontluchting er op zetten om daar de druk er uit te laaten
of het blok werkt alle olie de compressor in en dan heb je als de zuiger boven is en als de zuiger onderin dan de olie boven de zuiger komt waar door je een mooie blauwe walm er achteraan krijgt

als je even wat meer googelt op compressors zie je dat ze alle maal op de inlaat zitten en niet ergens halverwegen de cilinder
dan hoef je maar een zelf bouw spruitstuk te maaken een even tuweel zwaardere klep veeren en een maniet om je compressor aan te drijven daar kan je iets voor op het vliegwiel bouwen en je bent klaar eventuweel doe je er nog een intercooler op bouwen

ik zou zeggen flikker dat plan van spoelpoort in een 4t cilinder maar de prullen bak dat gaat niet goed werken

met compressor
http://www.youtube.com/watch?v=4etP3U8Ef9s
http://www.youtube.com/watch?v=U3ZYYZq6MyU

turbo
http://www.youtube.com/watch?v=JUgdKdyLXOo

zie jij bij 1 van deze een spoel poort op op de cilinder?
nee dat wou ik dus even zeggen

Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 25-10-2009 om 12:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved