Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Supercharger/Compressor' (ID 59274).
De reply is geschreven door shirioko (UserID 20087) op 25-10-2009 10:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Een computerfan zou het denk ik meer vertragen dan dat het de flow gaat versnellen.
Er gaan ik weet niet hoe veel liters per minuut door zo'n carburateur, veel meer dan zo'n computerfan kan leveren.
Doe er dan ten minste een echte turbo op

klopt, een motor zuigt de lucht namelijk aan in slokken, en niet in een constante stroom zoals een straalmotor. En bovendien als je een fan voor je carb plaatst creeer je overdruk en kan de benzine niet meer via je gasnaald omhoog komen dus zal je brommer niet eens starten. Met andere woorden een supercharger zoals jij het beschrijft zal nooit werken op een carburatie motor. Hier zijn al zoveel topics over geweest... laatst nog wou een BFer zoiets op zijn puch maken, ben de topic ff kwijt

Het zou alleen werken als je de fan ACHTER je carb zou plaatsen, dus tussen je membraan en je carb, dan zuig je mengsel aan en zou het moeten werken, blijft alleen de vraag of je fan dat aankan

Wat op jou manier wel zou kunnen werken is een injectiemotor. Die zuigt alleen maar lucht aan (zit geen carburateur in) en zodra je uitlaatpoort gesloten is spuit hij benzine in je verbrandingskamer die zich vermengt met de lucht tot een explosief mengsel. Als je dan overdruk creeert zal er meer lucht in je cilinder komen (mits je uitlaat genoeg tegendruk levert, anders gaat alle overdruk verloren via je uitlaatpoort) en door je ECU te tweaken kan je er voor zorgen dat je motor meer benzine inspuit, waardoor je meer lucht en benzine mengt waardoor je zwaardere verbranding krijgt en dus meer vermogen hebt. Daarnaast heb je dan ook meer compressie (meer mengsel in dezelfde verbrandingsruimte) waardoor je ook meer koppel hebt.

Natuurlijk is het te doen, auto's en motoren rijden er ook mee, maar zoals je kan zien aan de lap tekst is het heel veel werk en zou ik de moeite niet nemen, tenzij je ergens een injectiebrommer of scooter kan regelen (Ditech, Purejet) en de bijbehorende interface en software voor je ECU


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved