Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Peugot fox loopt slecht na 150 meter.' (ID 59163).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 18-10-2009 23:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Luppie
de sproeier is niet dicht met vuil. Dit verwachte ik inderdaad wel en het toen ik het drupje water in de vlotterbak zag dacht ik dat dat de oorzaak was.
spruitstuk zal ik eens controleren maar ik verwacht dat die wel goed zit omdat hij in het begin prima loopt maar misschien door opwarming toch een kiertje?
ik heb wat met de instelling zitten rommelen gisteren maar hij loopt altijd als een zonnetje alleen stionair veranderd dan. Ik moet misschien eerst eens uitzoeken hoe je hem moet afstellen want er zijn maar 2 schroefjes, 1 voor stationair toerental en er naast 1 voor luchthoeveelheid? Er zitten ook 2 of 3 tuitjes aan waar een slangetje aan zit of kan zitten.
1 van die tuitjes zit onderaan het vlotterbakje die kun je open zetten met een schroefje om het bakje leeg te laten lopen (denk ik)
op die mannier heb ik ook getest of hij wel of niet leeg was door direct bij het uitvallen van de brommer de benzinekraan dicht draaien en dan dan schroefje los zetten om te zien of er wat uit komt. Er loopt dus gewoon benzine uit.
Wat me wel op valt is dat de doorzichtige brandstoffilter halverwege tussen tank en carburateur bijna helemaal gevult blijft met lucht. Moet ik die ontluchten oid? want de lucht gaat er niet vanzelf uit.
Probeer eens zonder brandstof-filtertje
Anders denk ik ontstekingsprobleem.
Probeer een ander bougietje als je dat nog niet hebt geprobeerd, en kijk of hij een mooie blauwe vonk trekt.
Kijk ook hoelang de vonk is als je met een (M4) boutje in je bougiedop een vonk naar je blok/cilinder trekt.
Ik denk namelijk helaas voor jou dat het een CDI, bobine of ontstekingsspoel probleem is (isolatie)
Probeer daarna maar eens met een vriend de cdi uit te wisselen dus.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-10-2009 om 23:41 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved