Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Revisie tsx' (ID 59070).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 17-10-2009 12:22.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Hier heb je gelijk in ja, dat ie met een snelle uitlaat toch niet harder gaat lopen. Maar ik heb geen andere uitlaat liggen, en hij hoeft van mij ook niet sneller te lopen als hij maar mooi loopt.
Op tsxen zit origineel een 12mm, 15mm of 16mm mikuni carb. Ik heb dus de 16mm, met hevelchoke.
Wat er origineel in zit weet ik niet zeker, ik geloof rond de 68.
Met deze sproeier maakt hij in de vrij max 9000 toeren, en begint dan te stotteren. Om op de 9000 toeren te komen heeft die wel een tijdje nodig. Voor de rest komt die net in de 3e versnelling, en loopt ie rond de 35 schat ik.
Loopt ook niet stationair.
Dus ik denk dat ik 62 64 66 68 haal, of raad je wat anders aan?
Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 17-10-2009 om 12:18 uur.
Ik probeer dus te zeggen dat de kans bestaat dat ie helemaal niet mooi zal lopen met die setup
Ik heb zelf ooit wel rondgereden met ori uitlaat en proma 50... wel met 12mm carb. Reed ook niet echt super maar haalde wel de 40-45 met verotte krukaslagers.
Op de ori cilinder (dus zonder membraan!) zat alleen een 12mm... groter heeft er nooit opgezeten vanaf de fabriek. Hooguit op de buitenlandse cilinders maar dat is dus niet te vergelijken.
Ik durf niet te zeggen welke maat je nodig zult hebben. Ik zou het eerst met 75 proberen... die lijkt me niet zo groot dat ie er helemaal niet op loopt dus zal een prima basis zijn.
Daarna kun je kijken waar ie goed of slecht loopt, maar wss bovenin te rijk. Dan kun je dus kijken wat een 65 doet... als ie dan bovenin te arm gaat lopen weet je dat je weer richting 70 moet gaan.
Je moet begrijpen dat de expansie van een snellere uitlaat gemaakt is voor een bepaalde powerband en die hele powerband mist zon beetje bij een originele cilinder waardoor de uitlaat dus nooit optimaal zal presteren en dat je hele mengsel zit te verzieken.
Ik reed btw met een 12mm op een 70cc rond en dat ging prima... een te kleine carb is altijd beter dan een te grote carb... dus ik zou eerlijk gezegd proberen een 12mm carb erop te zetten. Als ie er net zo slecht mee loopt loopt ie iig 2x zo zuinig, en dan mag jij me vertellen hoe dat komt... met minder brandstof dezelfde prestaties
of je moet weer een snellere cilinder eropzetten.
Anyway.. allereerst maar proberen met je huidige sproeier. Dan verder kijken.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved