Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Revisie tsx' (ID 59070).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 17-10-2009 12:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Heb nu een andere cilinder erop dan voor de revisie. Had eerst een onbewerkte 50cc snel charmo, een 16mm mikuni en een proma uitlaat. Had sproeier 75 erin, waarmee hij goed liep.
Heb nu de originele cilinder erop, met voor de rest de zelfde setup.

Waar moet ik ongeveer heen met de sproeier, maatje of 10 kleiner?


hangt er vanaf hoe ie loopt met deze sproeier he...

Nare van een ori cilinder is dat ie niet echt beter gaat lopen met een snellere uitlaat en grotere carb, dus kan zijn dat die delen van je setup het afstellen moeilijker maken.

Het gaat erom hoeveel lucht je cilinder door je carb heentrekt. Op hogere toeren zal dit minder zijn dan de charmo die je erophad dus een kleinere sproeier lijkt wel logisch. Tot een bepaald punt zal de originele cilinder echter evenveel lucht aanzuigen als de charmo (bijv. tot 4000 toeren oid..ik noem maar wat).

Je kunt het beste kijken wat ie met deze sproeier doet en dan steeds kleiner gaan, maar het zal me niets verbazen als ie volgas hoe dan ook te rijk gaat lopen met die setup en na een kleinere sproeier juist te arm onderin. Een kleinere carb zou dat probleem oplossen.

Wat zit er std in een 12mm carb op tsx? zat dat niet rond de 65oid? Als je een originele maat in een grotere carb gaat stoppen zal ie te arm lopen omdat je stroomsnelheid een stuk lager ligt in de venturi en er dus minder benzine door je sproeier gezogen wordt.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved