Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2 of 4t brommercross' (ID 59120).
De reply is geschreven door ChielTZR (UserID 15882) op 15-10-2009 18:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijs-CB50
Als je voor een Honda 4t wilt gaan...
Kan je idd een CB50 nemen (heb ik)
Maar, als je toch sneller wilt zijn, kan je misschien beter een SS50 nemen.
Dat is een langeslag motor, en volgens mij heeft die meer koppel waardoor je sneller op kunt trekken.
Het nadeel is dat de SS50 motor maar 9 k kan draaien (naar mijn weten).

De CB50 is korteslag en kan daardoor wel veel meer toeren draaien:
http://video.google....7767501273055213169#
Maar dat is natuurlijk gekkenwerk.
Wil je een CB snel krijgen, kan je het volgende doen:

Vliegwielbegrenzing vast zetten (eenvoudig, scheelt veel)
Je grondplaat continu voor laten ontsteken
óf
een vervroegend vliegwiel kopen

Grotere carb nemen, heb nu 16, maar 18 of 20 kan ook (en uiteraard je spruitstuk uitboren of een nieuwe kopen, maar dat is duur), óf een CB50F kop kopen (heeft standaard snelle nokkenas en grote inlaat)

Je inlaat vergroten

Andere uitlaat eronder

Snelle nokkenas (van een CB50F, of een XR80 bijvoorbeeld)

80 cc (duur, rond de 250 geloof ik)

5-bak erin, met andere vertanding dan origineel

Groter voortandwiel (hogere top / slomer optrekken)

Misschien zelfs een andere krukas



Mijn brommer:
16 mm carburateur
Open uitlaat ( http://www.youtube.c...#p/a/u/0/FBUImJX8Umo , http://www.youtube.c...p/a/u/1/OtD9_0RhHAI)
Vastgezette vliegwielbegrenzing
Continu voor-ontstekende grondplaat (paar graden verdraaid)

Verder is alles nog origineel.
Loopt wel 11.000 toeren, wel meer denk ik.
En top ligt rond de 70.

Ja, d'r is wel veel mogelijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


groeten






Ik hoor nog wel een lichte stotter, merk je dat zelf ook?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved