Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Waarom zijn kreidlers zo snel?' (ID 9416).
De reply is geschreven door Honda MBX80 (UserID 1485) op 14-5-2003 20:57.

Standaard rs heeft een super breidwand met 6.25 pk en is rijwindgekoeld, dan heb je nog de lh, die is 3 bak-hand en die heeft 2.8, met geforceerde koeling, dan heb je nog een lf, die is met 4.2 te leveren en dan heb je nog een de tm en die is er in 5.3 en 5.8 en is oog geforceerd gekoeld, dan heb je nog de direct geschakelde, zit schakelpook direct op de scahkelas, en indirect, en dan .
zit er nog een soort mechanisme tussen wat je op motoren ook wel eens ziet zitten. Je ziet eigenlijk alleen maar kreiders met een superbreidwand die hard gaan, dan met geforceerde koeling. Die hebben std al 6.2/6.3 pk en hebben meestal al een electronische sterontsteking van bosch, deze cilinders zijn goed tunebaar en halen dan ook vrij makkelijk een toerental van rond de 12,5-13000 rpm, en leveren daarbij ook 12,5 pk. Je kan deze ook op laten boren tot 70cc en dan heb je super 70cc, er is er alleen maar 1 iemand in nederland die d?t opboren heeft laten doen, en dat is een goede vriend van me, heeft er ook een handgelaste uitlaat bij en dat is genoeg van 13.2 pk, en dat is het minimale van wat die 70cc kan leveren en draait daarbij ook nog eens 15495 rpm :-0. Je hebt ook de 50cc en 70cc zeta's, maar die halen het in de verste verte niet bij de sb. Als je je een getunede sb met een homoet 6p erbij dan is dit goed voor 12.5 pk en een top van 110-115, en dan moet je er rekening mee houden dat ie die snelheid bij dat toerental geen 10 min volhoud, want dan draait alles in mekaar, kreidler's kunnen heel hard gaan, maar je moet nooit lang het uiterste vragen.

Dit bericht is ge-edit door Honda MBX80 op 14-5-2003 20:59


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved