Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'SOBW' (ID 58975).
De reply is geschreven door ronaldt (UserID 15098) op 5-10-2009 22:23.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hey, ik wil meedoen aan de SOBW.
Ik wil graag racen, en ik word met een vriend samen steeds handiger met brommers en vinden het leuk om aan brommers te sleutelen. Ikzelf had een schade Aprilia RS50 '99-'05 in gedachten, of een motorhispania rx. Voor een AM6 blok zijn er nl veel onderdelen te koop. We dachten aan een opknapper dus waarbij we het hele blok onder handen nemen, frame/achtervork opknappen, verlichting eraf etc. Voor de sportklasse water, uiteraard

Ik heb wel een paar vragen (misschien zijn er mensen die ervaring hebben/zelf meerijden?);

- Hoe kun je een carburateur beperken tot 12mm (ivm reglement)
- Wat heb je nodig om het blok heel te houden na een goede krukas, koppelingsplaten en krukaslagers?
- Hoe het blok verder op te voeren behalve uitlaat en hpi/binnenrotor ontsteking (is hpi eigenlijk verstandig?)?
- Word er aan sponsoring gedaan bij rijders? Dus zijn bedrijven bereid om te sponsoren?

En verder is alle info welkom en misschien kunnen mensen vertellen wat het eventueel ongeveer gaat kosten per seizoen (kleding, onderhoud, tuning parts) en komen jullie rond van (eventuele) sponsoring?

Dit bericht is gewijzigd door Drumsan op 5-10-2009 om 21:27 uur.



-Er zijn gewoon 12mm dell'orto's te koop, de vraag is alleen of je hier mee wilt rijden. Er worden zo nu en dan nog wel eens 'sobw' carbjes verkocht alsin mikuni's en keihins op marktplaats..
-Een goed gemonteerde krukas. Een uitgebalanceerde Rito should do the trick. Kun je ook zonder balansas rijden. Kwaliteitslagertjes gebruiken en deze uiteraard vakkundig en met voldoende vet monteren. Koppeling gewoon standaard 4 plaats houden met malossi veren en ultra strak zetten. Je schakelt toch zonder koppeling op. En met terugschakelen koppel je dan maar wat zwaarder. Let er wel op dat je in dit geval eerst je bak uit moet shimmen dmv vulringen
- Pvl digitaaltje/ malossi eprom/ italkit rotors, liefst digitaal. Verder veel experimenteren met inlaat gebeuren en opmaat uitlaten. Netjes geprepareerde cilinder + opmaat carters is ook een must
- Tuurlijk wordt er wel gesponsord. De vraag is alleen of je op andermans geld wilt rijden..

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 5-10-2009 om 22:26 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved