Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'SOBW' (ID 58975).
De reply is geschreven door Joel_koningslust (UserID 10881) op 5-10-2009 22:15.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
ik heb dat reglement eens bekeken en ik zie nergens iets staan over het tunen van een cilinder. Er staat wel dat het blok gehomologeerd moet zijn maar houdt dit ook niet in dat de poorten en alles standaard moeten zijn?

en welke klasse is nou van de std. 50 schakels? de sportklasse?

En klopt het dat er geen 70cc schakelklasse is met uitzondering van de supermotard klasse?

vind het regelement een beetje onduidelijk wat betreft welke modellen nou in welk klasse moeten/mogen rijden.


er is geen enkele klasse waar je helemaal standaard rijdt

de tzr50 klasse mag je het minst aanpassen. ik geloof enkel vering, banden en uitlaat

en enkel in de supermoto klasse en topscootklasse mag je 70cc rijden.

en welke modellen in welke klasse mogen

tzr-klasse: enkel tzr's beperkte dingen die je mag veranderen
sportklasse: in nederland geleverde brommers met het type blok dat er origineel in hoort. tunen mag wel. kleine carburateur's
formuleklasse: blok moet van een in nederland geleverd model zijn, frame idem dito, maar ze hoeven niet in die vorm bij mekaar geleverd zijn. qua tuning enzo ben je redelijk vrij, maar je moet minstens 2 jaar race ervaring hebben om mee te doen
expi-klasse: vrijwel alles mag als je maar een blok gebruikt dat in een in nl geleverde brommer zit. framkeuze enz is allemaal vrij ook 2 jaar race ervaring. duurste klasse


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved