Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'waarom 4takt?' (ID 58957).
De reply is geschreven door konterbonker (UserID 18208) op 4-10-2009 22:21.

stel beunhazen hier (grote deels dan),

als je op een 50cc STANDAARD ONTGRENSDE 4-takt en 2-takt rijdt is het verschil dat je metteen merkt, dat de 4-takt meer koppel heeft maar minder pk's
de 2takt heeft minder koppel maar heel wat meer pk's.

Bij een 4-takt moet de zuiger 2x rond zijn geweest, is de proces klaar. Bij een 2-takt hoeft de zuiger maar 1x van boven naar beneden.

De reden waarom er geen 2-takt is in de superbikes is omdat 2-takt 1000cc gewoon niet mee te rijden is omdat

Een 500cc 2-takt machine is al erg lastig genoeg om die aan de grond te houden.

Een 85cc+ sprinter (2-takt) stuitert toch ook alle kanten op?

Het grootste kenmerk dat je meer 4-takt ziet, komt door de milieu bandieten / activisten.

In landen zoals hongkong of die GIGA druk bevolkte steden, rijden ze allemaal met 2-takt en ja.. dan merk je wel dat, dat erg slecht is voor het milieu vergeleken met 4-takt.

Maar wat ik laatst had gehoord.. Dat ze in amsterdam een voorstel hadden gedaan om 2-takt helemaal te verbieden daar, dat gaat me echt tever..

De diesels van tegenwoordig zijn bijna of zelfs al schoner dan benzine motoren maar je betaalt er nog steeds een giga bedrag uit aan wegenbelasting?
Terwijl dat eerst juist de reden was om auto's met dieselmotoren, vanwege hun uitstoot meer belasting erover te kunnen heffen

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 4-10-2009 om 22:28 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved