Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)' (ID 58801).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 26-9-2009 15:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Dat kan ik je niet uitleggen. Ik wou er alleen maar mee zeggen dat een kop flowen niet simpel het polijsttolletje er doorheen halen betekend.
Het komt nog wel eens voor dat de kanalen rare hoeken en bochten maken in de cilinder kop (onlogisch geengineerd). Dit wil je dan zo vloeiend mogelijk laten verlopen en het liefst in een rechte lijn. Het spruitstuk en de aansluitingen neem je ook mee met flowen. Daar zou je winst mee kunnen halen. Of polijsten nou juist wel moet of niet moet, daar zijn de meningen heel erg verschillend over en is gewoon een questie van uit testen (heb ik zelf nog nooit gedaan). Ik denk zelf dat het niet zo heel veel uit maakt. Het enige voordeel van bijvoorbeeld de verbrandings kamer polijsten is dat koolresten zich niet goed kunnen hechten en het geheel wat schoner blijft.

Maar is zou eerst eens op zoek gaan naar een goede ontsteking. Daar kun je denk ik een groot verschil mee maken.


zoals je het daar zegt is precies wat k bedoelde ben het er helemaal mee eens...
overigens is het idd voordelig om de verbrandingsruimte te polijsten, niet alleen vanwege kool, maar ook omdat verbrandingswarmte dan minder afgegeven wordt aan het materiaal wat ook weer voordelig is.
Om diezelfde reden is het verstandig om de uitlaatkanalen ook te polijsten. Ook omdat je zelf zegt dat de flow in de uitlaat een stuk minder boeit dan bij de inlaat...en van de andere kant.. hetere gassen stromen sneller dus zou het de flow ook weer kunnen verbeteren (in de uitlaat). Daarnaast komt nog dat hoe meer uitlaatgas je kwijt bent tijdens de klepoverlap, hoe meer vers mengsel er in de cilinder zal zitten als de uitlaatklep sluit.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved