Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)' (ID 58801).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 26-9-2009 15:19.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
maar kun je dan ook uitleggen hoe je bepaalt wanneer de flow goed is in een kop?

polijsten moet je zeker niet doen, en vaak haal je meer weg dan nodig is waardoor je prestaties sowieso niet optimaal worden.

als het sowieso een begaaide gieting is dan zou ik nog wel even naar de uitlaat kijken... elke weerstand die daarin zit remt je zuiger af als ie naar boven gaat tijdens de uitlaatslag.

maargoed...als je meer vermogen wilt moet je óf je koppel vergroten óf je maximum toerental. aangezien je je maximum toerental niet wilt vergroten en je alleen je koppel kan vergroten door je cilindervulling of compressieverhouding te vergroten zul je het daar in moeten zoeken.

Waarom niet voor de lol een klein turbootje erop? heb je nog steeds 50cc alleen ga je net zo hard als een 150cc motortje.



Dat kan ik je niet uitleggen. Ik wou er alleen maar mee zeggen dat een kop flowen niet simpel het polijsttolletje er doorheen halen betekend.
Het komt nog wel eens voor dat de kanalen rare hoeken en bochten maken in de cilinder kop (onlogisch geengineerd). Dit wil je dan zo vloeiend mogelijk laten verlopen en het liefst in een rechte lijn. Het spruitstuk en de aansluitingen neem je ook mee met flowen. Daar zou je winst mee kunnen halen. Of polijsten nou juist wel moet of niet moet, daar zijn de meningen heel erg verschillend over en is gewoon een questie van uit testen (heb ik zelf nog nooit gedaan). Ik denk zelf dat het niet zo heel veel uit maakt. Het enige voordeel van bijvoorbeeld de verbrandings kamer polijsten is dat koolresten zich niet goed kunnen hechten en het geheel wat schoner blijft.

Maar is zou eerst eens op zoek gaan naar een goede ontsteking. Daar kun je denk ik een groot verschil mee maken.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved