Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)' (ID 58801).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 26-9-2009 14:50.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees_tsx
[...]


Vaak levert het flowen alleen maar een slechtere prestatie op, omdat het de lucht en de brandstof niet goed mengen. Eigenlijk zou je een soort van golfbal structuur moeten aanbrengen, op deze manier krijg je een werveling in de luchtstroom en kan het zich beter mengen met de brandstof.

Een andere manier is het aanpassen van je inlaatlengte, als je het lukt om een variabele inlaatlengte te maken dan is dat natuurlijk helemaal goed.
Het aanpassen van je inlaatlengte heeft als gevolg dat op een bepaald toerental een drukpuls in de inlaatkanaal ontstaat, en er dan dus meer lucht wordt aangezogen.
Maar dat is niet echt eenvoudig op een brommer te bouwen.



als je een goed mengsel wilt wil je een hoge stroomsnelheid van de lucht hebben. Flowen zorgt er overigens voor dat je lucht minder weerstand heeft om van buitenaf in de cilinder te komen, waardoor er meer lucht verplaatst wordt. Als je venturi in de carburateur gelijk blijft moet dat wel betekenen dat je luchtstroomsnelheid omhoog gaat waardoor je brandstof zelfs beter mengt. Dus ik ben het niet helemaal eens met jouw redenatie.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved