Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)' (ID 58801).
De reply is geschreven door kees_tsx (UserID 9278) op 26-9-2009 14:43.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
[...]


Meestal hebben ze een ongelukkige vorm, flowen is zo vormgeven dat de gasmengselstroom met zo min mogelijk weerstand naar binnen kan(dus niet alleen maar polijsten).
Dit hoef je alleen bij de inlaat kant te doen, uitlaatgassen worden er bij een 4 takt uitgeperst, dus heeft lang niet zoveel aandacht nodig al de inlaat.
Ander nokkenasje monteren of de oude aan laten passen (betere kleptiming en als het mogelijk is een grotere lift voor de inlaat klep). Voor de rest zou je heel veel winst kunnen halen met een goede cdi, die chinezen zetten er zomaar een curve in (als dat er al in zit). Ik zou opzoek gaan naar een cdi van een honda 4takt racertje oid (geen 2takt cdi gebruiken!). Daar kun je denk ik de grootste winst mee halen zonder dat je mechanische dingen aan gaat passen.


Vaak levert het flowen alleen maar een slechtere prestatie op, omdat het de lucht en de brandstof niet goed mengen. Eigenlijk zou je een soort van golfbal structuur moeten aanbrengen, op deze manier krijg je een werveling in de luchtstroom en kan het zich beter mengen met de brandstof.

Een andere manier is het aanpassen van je inlaatlengte, als je het lukt om een variabele inlaatlengte te maken dan is dat natuurlijk helemaal goed.
Het aanpassen van je inlaatlengte heeft als gevolg dat op een bepaald toerental een drukpuls in de inlaatkanaal ontstaat, en er dan dus meer lucht wordt aangezogen.
Maar dat is niet echt eenvoudig op een brommer te bouwen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved