Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '4takt opvoeren (en toch 50 cc houden...)' (ID 58801).
De reply is geschreven door Harold (UserID 10609) op 26-9-2009 12:55.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ABomToom
dat kop flowen is toch je poorten polijsten?
waar kan je zoiets laten doen?
en 2 keer zoveel toeren draaien lijkt me een slecht idee....(chinees)
Meestal hebben ze een ongelukkige vorm, flowen is zo vormgeven dat de gasmengselstroom met zo min mogelijk weerstand naar binnen kan(dus niet alleen maar polijsten).
Dit hoef je alleen bij de inlaat kant te doen, uitlaatgassen worden er bij een 4 takt uitgeperst, dus heeft lang niet zoveel aandacht nodig al de inlaat.
Ander nokkenasje monteren of de oude aan laten passen (betere kleptiming en als het mogelijk is een grotere lift voor de inlaat klep). Voor de rest zou je heel veel winst kunnen halen met een goede cdi, die chinezen zetten er zomaar een curve in (als dat er al in zit). Ik zou opzoek gaan naar een cdi van een honda 4takt racertje oid (geen 2takt cdi gebruiken!). Daar kun je denk ik de grootste winst mee halen zonder dat je mechanische dingen aan gaat passen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved