Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'kappen demonteren tzr' (ID 58766).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 23-9-2009 15:52.

Jo hier komt de uitleg.

Om bij je cilinder te komen is het makkelijk om deze onderdelen te verwijderen:

Wat demonteren?
(1) Linker onderkuip
(2) Linker bovenkuip
(3) Linker zwarte afdekking bij benzinekraan.
(4) Rechter onderkuip
(5) Rechter bovenkuip
(6) Rechte zwarte afdekking
Tank is niet nodig!

Hoe te demonteren?
(1) Draai alle parkers die de onderkuip met de bovenkuip verbinden los. Bij je standaard zit ook een inbusbout. Deze draai je ook los. Nu kun je deze kap eraf halen. (Draai eerst de parker uit je rechter onderkuip die helemaal onderaan zit, zodat de linkeronderkuip en de rechter zich van elkaar scheiden!!)
(2) Draai eerst het kleine zwarte kapje eraf dmv het losdraaien van de parker. Dit kleine kapje klik je er zo af. Hieronder zit namelijk een bevestegingspunt. Draai alle bevestigingspunten los. Er zitten twee nog twee parkers. Eentje aan de voorkant, en eentje onder je koplamp! Let goed op, anders breek je deze af.
(3) Draai de inbus in je benzine kraan los. Vervolgens trek je die dop eraf. Draai dan de inbus in dat kapje los, en vervolgens trek je het hele kapje eraf.
(4) Draai alle parkers die de onderkuip met de bovenkuip verbinden los. Aan het eind bij je uitlaat zit ook een bout. Deze draai je ook los. Nu kun je deze kap eraf halen.
(5) Draai alle bevestigingspunten los. Er zitten twee nog twee parkers. Eentje aan de voorkant, en eentje onder je koplamp! Let goed op, anders breek je deze af.
(6) Draai de inbus in dat kapje los, en vervolgens trek je het hele kapje eraf.

Ik denk: ik vermeld dit even voordat je je kappen verkloot, deze zijn namelijk vrij snel kapot gemaakt.

Koelvloeistof: Het werkplaatshandboek scrijft 0.7 liter voor. Dit is exclusief je resevoir maar inclusief alle leidingen. Het is aan te raden om nieuwe koelvloestof te kopen (3.5 euro de liter).

Hoe vul je dit bij: Draai dop radiauteur los. Vul kvs bij tot de radiateur vol zit. Dop er weer op. Laat motor lopen voor plusminus vijf minuten. Dop er weer af, en nog eenmaal bijvullen. (bij het vullen even in de slangen knijpen). Vul je resevoir ook tot "full".


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 23-9-2009 om 16:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 23-9-2009 om 16:15 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved