Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Voorontsteking berekenen uit curve binnenrotor ontsteking' (ID 58675).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 22-9-2009 0:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Zo simpel werkt het niet.

1007 stator is alleen voor rechts draaiend.

Zund zeitpunkt winkel



een maat van me had eens een PVL op z'n NS1 gezet, die konden we eerst nooit aan de praat krijgen... totdat hij em per ongeluk achteruit duwde in de versnelling, toen sloeg ie in 1x aan!

probleem was dat de 2 draden die vanaf de stator naar de cdi lopen, omgewisseld waren.

wat ik wil zeggen is, misschien heeft de TS wel de verkeerde stator, maar met de draden omgewisseld?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ha. blijkbaar werkt het iig wel andersom.

en pro tuning, zou je uit kunnen leggen hoe een ontsteking maar één kant op kan werken? Bedoel... als je een magneet via de andere kant langs één spoel laat gaan (neem aan dat ie 1 spoel heeft en geen 2 waarbij ie gaat berekenen welke kant ie op draait ) dat hooguit de polariteit or whatever omdraait en daardoor het circuit niet meer functioneert.

blijkbaar functioneert het circuit nog prima... waaruit krijgt de ontsteking nog meer input om de curve te bepalen dan? één spoel waarbij de draairichting blijkbaar niet uitmaakt voor een signaal... hoe? hoe?



zo'n ding heeft dus wel 2 spoelen, 1 om de condensator in de CDI op te laden, en een signaalspoel. als de signaalspoel eerst een puls geeft, zonder dat er spanning op de condensator staat, gebeurt er vrij weinig natuurlijk.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 22-9-2009 om 0:12 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved