Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Voorontsteking berekenen uit curve binnenrotor ontsteking' (ID 58675).
De reply is geschreven door NSR-kerol (UserID 17328) op 20-9-2009 22:10.

Wat is de officele pvl site als ik vragen mag, daar heb ik wel interesse bij?

Als je op de link die ik gegeven hebt 105 500 zoekt vind je een pagina dat een ander type cdi-bobine betreft, maar helemaal onderaan staat een tabelletje met cdi-bobines met dezelfde curve en die met dezelfde stator werken, daar staat hij tussen. En op diezelfde pagina staat: "The ignition timing should be set at 6 mm before TDC or 37° crank angle. Irrespective of which method is used, the stator must be brought into a position by twisting, where both marks correspond at either 6 mm before TDC or 37° crank angle."

En kun je me ook meer vertellen over die W Zzp en W2 Zzp waarden? want ik dacht naar de hand van dit plaatje http://pvl-zuendunge...ennzuendung_2_en.png , hoef je alleen de rotor een halve slag te draaien aangezien de 2 merktekens voor linksom en rechtsom draaiend precies tegenover elkaar staan. Ookal zie ik nu wel dat op de pagina staat dat de rotor op de afbeelding voor links als voor rechtsdraaiende motoren is.

Verder loopt de brommer nu wel goed, na het verstellen van de gasnaald en een ander membraam. Hij rijdt goed en heeft veel power. De afstelling van de ontsteking zit me enkel nog niet helemaal lekker omdat de brommer warmer wordt dan met de originele ontsteking (welliswaar niet warmer dan 80 graden C maar toch warmer en hij warmt ook sneller op). En hij bij bepaalde toerentallen een klein beetje stottert met halfgas, wat er overigens ook gewoon op zou kunnen duiden dat ik een dikkere gasnaald nodig heb, omdat de brommer eerst heel erg stotterde en ik de gasnaald nu op zijn diepst/laagst heb.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved