Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lagergaten meten' (ID 58616).
De reply is geschreven door degoelaman (UserID 16074) op 15-9-2009 0:11.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


in principe wel, maar zoals ik al zei, als je je carters gaat modificeren om je krukas op lijn te krijgen, dan ben je niet echt verstandig bezig en kun je beter de grondboring aanpassen omdat je zoals jij ook al zegt anders je versnellingsbak niet meer in lijn hebt.

lijnboren die shit en met een pasmal kun je dus alleen zeggen "past wel" of "past niet", terwijl het een kwestie van duizendsten kan zijn. Vind dat nogal een waardeloze methode.
kan me voorstellen dat je zoiets best kunt meten met een laser oid of zelfs met normaal licht wat divergent is en een bepaald patroon op de muur kan projecteren or whatevahh..




Maar als je je grondboring wil aanpassen (ik neem aan dat dat alleen je boringen van je krukaslagers zijn) moet je toch eerst weten hoe je ze moet gaan aanpassen en moet je dus het verschil opmeten.

Maar na o.a. dit alles gelezen te hebben, denk ik dat ik voor het goed en precies opmeten van de lagergaten t.o.v. elkaar niet de juiste spullen en kennis heb. En ook al zou ik dat wel hebben, dan zou ik ook nog het gereedschap moeten hebben om dit aan te passen. Ik ben nu dan ook van plan om mijn blok binnenkort in elkaar te zetten, want hij moet voor het seizoen van 2010 van de SOBW klaar zijn. Ik ga dan nog wel kijken of het vlak waar de cilinder opkomt paralel loopt met de krukas zodat de zuiger niet scheef in de cilinder zit.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties!

Als iemand hier overigens nog ideeën over heeft, dan hoor ik het even goed nog graag.

Dit bericht is gewijzigd door degoelaman op 15-9-2009 om 0:13 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved