Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lagergaten meten' (ID 58616).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 14-9-2009 23:44.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: degoelaman
Als ik het goed begrijp kan je z´n bus in de lagergaten gebruiken als een grote pasbus, en dan zou je daarna twee nieuwe passpennetjes moeten maken op de pasvlakken van de carters en dan zitten de lagergaten recht tegen over elkaar. Maar dan heb je inderdaad het probleem dat je versnelingsbaklagers misschien niet meer goed in lijn liggen. En je hebt dan wel je lagergaten van je krukas uitgelijnd, maar je weet dan nog niet wat de afwijking was en wat de eventuele afwijking van de versnelings bak is geworden, toch?
in principe wel, maar zoals ik al zei, als je je carters gaat modificeren om je krukas op lijn te krijgen, dan ben je niet echt verstandig bezig en kun je beter de grondboring aanpassen omdat je zoals jij ook al zegt anders je versnellingsbak niet meer in lijn hebt.
lijnboren die shit
en met een pasmal kun je dus alleen zeggen "past wel" of "past niet", terwijl het een kwestie van duizendsten kan zijn. Vind dat nogal een waardeloze methode.
kan me voorstellen dat je zoiets best kunt meten met een laser oid of zelfs met normaal licht wat divergent is en een bepaald patroon op de muur kan projecteren or whatevahh..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved