Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen topic"- deel 39 ' (ID 57794).
De reply is geschreven door Pau1 (UserID 14484) op 14-9-2009 18:28.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
[...]

4takt heeft kleppen, en door deze kleppen is de verbranding optimaal en geeft hij zn vermogen af op elk toerental dat de motor draait, en deze is dan ook gwn gelijk(redelijk)... een tweetakt motor heeft poorten, dus die hebben tegendruk nodig, wnt anders stroomt alles direct de uitlaat in, en omdat de tegendruk neit variabel is , leverd ie op een bepaald toerengebied zn toeren goed af, en bij de overige toerentallen doet hij dat niet

Dat is dan het antwoord op de vraag: waarom heeft een 4-takt meer koppel dan een 2-takt.
En dan nu nog: waarom heeft een 2-takt meer vermogen?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved