Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Foekema Symatric Two-stroke system' (ID 47394).
De reply is geschreven door Uncle BLAM (UserID 10001) op 10-9-2009 18:37.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf

Ik las dit net op zijn site:

"Vandaag 19 januari 2009 is het 1 jaar geleden dat ik het FST systeem bekend heb gemaakt. Het eerste prototype dat 16 maart 2008 draaide, bleek niet af te stellen. In october ben ik opnieuw begonnen met een nieuw blok, waarbij het carter exact zou aansluiten op de symmetrische cilinder. Het eerdere prototype was gebaseerd op het 90 cc blok, dit blok laat immers voldoende ruimte over voor het spoelen voor een 50cc FST. Maar de carter spoeling sloot niet optimaal aan op de cilinder. Doordat de motor niet af te stellen was, bestond de gedachte dat dit de belangrijkste oorzaak was van het niet goed functioneren.
Vandaag is het nieuwe blok waarbij alles wel perfect aansluit gestart en vrijwel direct hoorde ik dat het oorspronkelijke probleem niet is opgelost.
Dus na 1 jaar nog steeds geen goed nieuws, de kans van slagen neemt hiermee dus wel af. Maar ik heb nog ideƫen genoeg en ga dus zeker het project niet afblazen. Zodra er belangrijke ontwikkelingen zijn, dan zalik hier berichten. De kans dat er nieuwe cilinder met aangepaste poorten gemaakt moet worden is vrij groot."




Kijk dit is interessante informatie, een blok aan de loop maken is een ding maar het beoogde vermogen eruit halen is een tweede, als het met de afstelling al niet lukt dan heb je niks

Althans voor nu dan, ik hoop nog steeds dat het uiteindelijk wel gaat lukken en wens bij deze Luc alle succes toe

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet

Wat ik mij eigenlijk nu afvraag na deze foto gezien te hebben en het verhaal derbij gelezen, is als je het mengsel via het centrum naar boven werkt, hoe je dan je cilinderwand + zuigerveren smeert?

En wat ik me daarbij dan afvraag, houd je de temperatuur wel in de gaten tijdens het testen.




Een ander interessant punt, de smering en de hitte, vooral de hitte, als er steeds bijna alleen hete uitlaat gassen langs de cilinderwand gaan wordt deze dan niet te heet, normaal krijgt de cilinderwand koeling van de koude benzine damp die zich langs de wand beweegt, wat ik van dit systeem begrijp is dat de gassen van alle kanten direct naar het centrum van de cilinder gaan en de uitlaat gassen zich langs de wand naar de uitlaatpoorten verplaatsen maar misschien zie ik het verkeerd of heb ik het systeem niet helemaal goed begrepen, wie kan hier iets zinnigs over vertellen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved