Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Binnenrotor ontsteking zou vele malen heter worden?' (ID 58431).
De reply is geschreven door PRO TUNING (UserID 2914) op 3-9-2009 16:46.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
Goeiedag,

Een maat van me op school vertelde mij dat wanneer je met een binnenrotor ontsteking rijdt, de cilinder en ontsteking vele malen heter zouden worden als wanneer je met een originele ontsteking rijdt.

Hij zei dat dit ook bij lage toerentallen aanzienlijk zou schelen en dat je er dus veel kleinere afstanden mee kan rijden als je vastlopers en smeltende dingen wou voorkomen.

Ik vroeg me af of dit wel het geval is. Want in mijn optiek krijg je met beide types ontstekingen evenveel vonkjes bij een gelijk toerental en dus zou dat niet veel uit moeten maken.

Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van?

gr. Popiv




Dit bericht is gewijzigd door popiv op 3-9-2009 om 15:15 uur.


Je maat heeft voor een deel gelijk, ligt ook aan het type ontsteking.

Met een Motoplat zonder curve verandert er weinig, met een HPI met curve is de kans op vastlopers groter als je in een bepaald toerental blijft rijden.



Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 3-9-2009 om 16:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved