Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'brommer loopt telkens vast' (ID 58292).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 26-8-2009 0:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
heb je de brommer opnieuw afgesteld ( b.v. 5 maten grotere sproeier ) na het erop zetten van de snelle uitlaat ?

als je met de standaard setup er een snelle uitlaat opzet wordt het mengsel vaak te arm dus krijgt 'ie te weinig benzine en daardoor ook te weinig koeling bij de zuiger en te weinig smering

( bij het inrijden de eerste 200km niet boven de 6000 rpm komen )




Dat laatste wat je zegt klopt helaas totaal niet, zo krijg je een luie zuiger.

Hoe ik men aanraad een Aluminium cilinder met Nicasilwand in te rijden is:
-Mengsmering 1:45 (eigenlijk 1:50, het is alleen een veiligheidsmarge voor het mengen)
-Goede afstelling (maar liever 1 maat sproeier te groot als 1 te klein)
-Zorg dat je ontsteking juist staat en de juiste bougie is gemonteerd.
-Start hem de eerste paar keren even met klein beetje choke.
-Rij niet met iemand achterop!
-Begin rustig aan, niet te veel toeren, maar wel allerlei gasstanden, je kan dus bijv best even in ze 6de versnelling 50km/pu gaan rijden met vol gas (je blijft bij een ontgrensde 50cc schakelbrommer gewoon even onder de 7 a 8 duizend toeren)
-Na een kilometertje of 2 rustig aan te hebben gedaan kun je hem al wat verder gaan doortrekken
-Belangrijk is dat je niet te lang op één toerental blijft rijden, met je gas op één bepaalde stand houdt, of langere tijd op volle snelheid blijft rijden.
Je mag (MOET!) dus gewoon vlot rijden en hem lekker doortrekken/spelen omdat je zuiger anders lui wordt!
-Doe dit een kilometer of 15 en laat daarna de motor afkoelen.
-Dan doe je de 10km nog net wat meer toeren draaien en je mag wat langer volle snelheid rijden bijv, maar houd alles nog een beetje in de gaten, en dan ben je klaar.

Tijdens het inrijden hou je de temperatuur in de gaten, boven de 80 graden is stoppen en probleem zoeken.

Voor gietijzeren cilinder is alles hetzelfde alleen is zijn de afstanden wat langer:
-De eerste 2km maak je 4km van.
-De volgende 15km maak je 30km van.
-De laatste 10km maak je 15km van.
-En laat hem tussendoor nog een keer extra helemaal afkoelen,
helemaal bij luchtgekoelde cilinder!

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 26-8-2009 om 0:44 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved