Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'dr80 am6' (ID 58261).
De reply is geschreven door kpotmake (UserID 17197) op 24-8-2009 12:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
wat zijn de standaart timingen van je cilinder.
en misscjien kan je dan beter je cilinder wat afdraaien i.p.v. je kop ?
Blowdown van 32 is goed te doen, zelfs met een gietijzeren cilinder, maar het hangt ook van je spoeltimingen af.
Verder kan je de poort nu nog wel wat breder maken dat zou ik zelf wel doen.
en de uitlaat liever iets groter dan de uitlaatschacht
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 24-8-2009 om 11:45 uur.
Uitlaatpoort: 183,9 graden, 35mm breed (op poortmap, ongecorrigeerd), spoelers, allebei 126,4 graden, de ene is 17,5 breed, en de andere 13mm, dus dat geeft een blowdown van 28,75
en dat van de cilinder afdraaien ipv de kop bedoelde ik ook, maar is dit niet ergens slecht voor ofzo? (dat m'n zuiger dan in m'n kop valt ivm deck van 0,4?)
is blowdown van 32 dan wel echt het uiterste? of valt er nog wel wat meer uit te halen?
En als ik de uitlaatpoort nog breder maak, maakt het dan niet zo veel uit dat hij dan nog dichter bij de spoelers komt te liggen? (hij ligt er nu 8mm van af, weet niet of dit acceptabel of te weinig is??)
Uitlaat groter als de uitlaatschacht?? bedoel je de uitlaat zelf of de uitlaatpoort die groter moet zijn als de schacht? (mijn vraag was of het waar is dat de schacht MINSTENS zo groot moet zijn als de poort)
Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-8-2009 om 12:15 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved