Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '2 cilinder bromfiets' (ID 58198).
De reply is geschreven door PraatPaal (UserID 3642) op 20-8-2009 17:09.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM

[...]

de hele reden waarom onder brommers tweetakten zitten is omdat het goedkoop en simpel te maken is

Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 20-8-2009 om 16:23 uur.


Een wijs oldskool lid had ooit als uitspraak:
Met brommers van 4t naar 2t gaan is als het wiel opnieuw uitvinden maar dan met 8 hoeken...

En je ziet bij die lage productie kosten chinese rotzooi scooters wel dat 4takt ook goedkoop kan zijn.

Waar je weer uitkomt dat ze bij viertakt scooters graag een korte slag en grote boring nemen, om grote kleppen te kunnen maken.

bij een bv 2x25cc motortje wordt de slag ongeveer die van een nitromethaan autotje.
En daarom draait zoon bovenstaande madafaka idioot veel toeren wat icm de 9 versnellingsbak een hoop snelheid geeft.

Hetzelfde doen ze overigens met 2 takt schakelblokken naar moderne wegbrommers standaart. Bv een AM6 blok, wat voor mij betekend, toeren+6bak= snelheid, vermogen watnou vermogen??

@Matthijs lees ook eens de posts vlak onder de startpost

Dit wordt alweer een bullshit post, dus ik ga nu maar opzoek naar de bromfiets blad (de 50jaar editie) hierin staat een column met fotos over een peug103 met 2 cilinders naast elkaar...



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved