Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'van 420 tandwiel naar 520 tandwiel' (ID 58090).
De reply is geschreven door buldogo2 (UserID 6047) op 12-8-2009 22:23.
Had de inbox ontvangen, maar lijkt me netter om hier te reageren zodat meer mensen deze info kunnen benutten.
Zoals de meeste na bovenstaande berichten al weten zat ik met hetzelfde probleem.
Nu kan je er voor kiezen een blind 420 achtertandwiel te pakken en deze pas te maken op het wiel, maar zoals ook de topic starter al aankaarte. Is dit niet de mooiste oplossing.
Na veel zoeken naar orgineele 520 tandwielen die zo de mtx as zouden passen, ben ik er tot op heden geen tegen gekomen. Vandaar dat ik er voor gekozen heb het als volgd te doen...
In eerste instantie was het plan om de tandwielen uit te draaien (dit omdat ik deze mogelijkheid op school had).
Na veel vonken...en bijtels...verder, met maar 0.4mm afgedraait te hebben. Bleek dit niet de oplossing te zijnXD.
Toen kwam een leraar naar me toe met het id de tandwielen te DRAADVONKEN. (lazeren enz kan ook, echter was dit wat voor mij beschikbaar was op school)
Toen voor de leraar een paar duidelijke tekeningen gemaakt (op het moment niet voor handen, als ik het niet vergeet update ik ze morgen hier) zodat ik de orgineele bevestiging kon gaan gebruiken op het 520 tandwiel (wat overigens van een cr125 afkomt).
Zoals je kan zien op de foto zitten er ook uitsparingen in, dit is voor de krachtoverbrenging gedaan (aangezien de rand van een las bros is en met de schokkerige kracht zou kunnen breken).
Eigelijk is het ook de bedoeling dat je ze op perspassing uit laat laseren of wat dan ook. Zodat de las alleen maar een zegering is.
Als laatste(zoals ik hierboven al verklapte) een paar laspuntjes leggen om er zeker van te zijn dat het geheel niet uit elkaar klapt (niet rond aflassen vanwegen krom trekken ed. en het gevaar dat het materiaal te warm word oid, het is immers gehard staal).
Ik hoop zo genoeg van dienst geweest te zijn
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved