Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Injectie AM6' (ID 57852).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 27-7-2009 13:35.
maar wat je dus wilt zeggen is dat die dingen onderin niets doen door de carb. dat geloof ik niet. vlgs mij zijn die dingen gewoon kut getimed. plus, als je met dualcarb gaat werken moet je niet óf de één, óf de ander doen, maar een extra carb zoals dus op die citta gebeurt. Dan heb je een groot doorstroomoppervlak terwijl je venturieffect niet naar de klote gaat, en daar gaat het uiteindelijk om.
dat is ook precies de reden dat ze op oude eencilinders met een groot slagvolume twee carbs zetten die trapsgewijs opengaan, anders wordt de stroomsnelheid op lagere toeren zo klein dat de carb niet meer werkt en vanwege het stikken in de lucht bij plotseling gasgeven.
maar dat probleem heb je niet bij een 50cctje...als dat ding kut loopt onderin is de rest van je setup gewoon kut.
er is altijd een optimale carb, net als dat er een optimale tandwielverhouding is.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved