Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Injectie AM6' (ID 57852).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 26-7-2009 22:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



ik denk het wel, tegen een fatsoenlijke injectie kan geen carb op


mwah. ik zie het andersom. tegen een fatsoenlijke carb kan geen injectie op.

dat iedereen hier altijd denkt dat ze een grotere carb op hun motor moeten zetten is niet de schuld van die carb. ga jeje verdiepen in 2t tuning dan weet je dat een carb meer dan voldoende capaciteit heeft om een fatsoenlijk mengsel te geven. zie niet in waarom een injectiesysteem beter zou zijn, tenzij je het direct in de kop injecteert maar dat is niet het geval.

lijkt mij de moeite en het geld niet waard, maar zal hoe dan ook een leerzaam project zijn.

hou er overigens wel rekening mee dat de mapping van de ECU voor een scooter ongetwijfeld andres zal zijn dan van een schakelbrommer. Een scooter heeft een ander vermogensgebied en trekt daar niet doorheen zoals bij een schakel. Wil dus zeggen dat als een ditech een bepaalde injectiemapping heeft bij 6000-9000 rpm, de afstelling voor een schakel buiten dat gebied wel eens voor problemen kan zorgen bij een schakel.

mooiste zou zijn om erin te komen met een computer zodat je zelf kunt mappen.

maargoed, als je het gaat proberen is het altijd interessant. ik zeg niet dat het niet gaat, het gaat 100% goed, maar verwacht geen gouden bergen aan vermogenswinst of verbruikswinst. Alles wat je met die injectie kunt halen kun je ook halen door een fatsoenlijke carb keuze met een fatsoenlijke afstelling. aangezien een scooterinjectiesysteem voor zover ik weet niet eens gebruikt maakt van een lambdaregeling (zal ook wel door de olie komen ) zit er iig een permanente mapping in. de vraag is of ie nog andere factoren meeneemt zoals kvs temp, inlaatluchttemp (in de massameter?) etc etc. En toerental zal ie ongetwijfeld ook moeten hebben maar dat zal wel direct uit de ontsteking komen bij ditech.

edit: hebben ditechjes een kat? dan wordt het helemaal grappig. staan die dingen gewoon permanent op afr 14.7 afgeregeld om de kat te sparen. killer voor je prestaties en verbruik dan staat ie te arm onder belasting en te rijk in cruise.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 26-7-2009 om 22:47 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved