Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'hoe werkt het systeem van een suzuki tsx met de cilinder en membraam?' (ID 57821).
De reply is geschreven door thunderbird (UserID 11756) op 23-7-2009 20:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
Heb je je überhaupt wel eens verdiept in het 2-Takt principe?

*kuch*www.wikipedia.nl*kuch*

kerel jou reactie slaat nergens op

een tsx is half zuiger/half membraan gestuurd ik zal er zo een cilindertje bij pakken, dan probeer ik het ff uit te leggen

nou.. bij een originele tsx werkt het zoals bij bijv. een mt. er is alleen geen membraan aanwezig. als er een andere cilinder word geplaatst is dit er vaak wel een met een membraan (onderop de cilinder). eigenlijk is het principe nog hetzelfde, alleen splitst de inlaat van de cilinder zich in een kanaal rechtstreeks de cilinder in, en in een kanaal (via een membraan) de carterholte in. als de zuiger omhoog beweegt word er een mengsel de carterholte in gezogen. er gaat dus een gedeelte via het kanaal met het membraan, en een gedeelte door het andere kanaal. als de zuiger weer omlaag komt verplaatst het mengsel zich van de carterholte, via de spoelpoorten van de cilinder, naar de ontbrandingsruimte boven de zuiger; en ontbrand.
vraag me niet waarom dit zo gedaan is en het niet gewoon allemaal door 1 kanaal gaat.. dat weet ik ook niet.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
Het is juist logischer dat je membraam aan de onderkant zit omdat het mengsel eerst langs je krukas moet voordat het de verbrandingsruimte bereikt.

indd, bij nieuwere brommers/motors gaat het mengsel ook niet meer via de cilinder, maar rechtstreeks het carter in..

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 23-7-2009 om 21:19 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved