Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Project: RD opknappen/ verbeteren.' (ID 53083).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 21-7-2009 17:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Oke is goed.
90km/h reed mijn 60cc'tje op zijn goede dag.
Misschien een idee om voor een dtr ontsteking te gaan kijken?
Ik merkte tenminste wel vermogen toename, en de brommer pakte mooier op.
Dat de uitlaat hoogtoerig is weet ik, maar ik heb de uitlaatpoort wel al aangepast.
Staat nu nog redelijk laag, als het me niet bevalt gaat die nog wat omhoog.
Voor de rest heb ik nog zo'n uitlaat met iets andere maten en de 70cc uitlaat van mijn nsr.
Dus nog genoeg uitlaten om te proberen.
Ja ik heb hem toen in mijn handen gehad op een beurs, maar ik dacht toen nog , ach ik wil toch geen 50cc meer.
Maar nu heb ik er toch wel spijt van.
Misschien kom ik er nog wel een tegen.
5 close bak, lijkt me ook wel mooi.
oke met wat voor een uitlaat had je hem dan gianelli??
nee ik denk dat ik toch voor 195 euro de HPI van dirk timmer overkoop dan heb ik het meteen naar mijn zin en dat is nog mooier.
en weer je wat ook nog kan bij een vloegwiel het zelfde wat ik bij mijn puch sprinter heb gedaan het omhulsel eraf slijpen en dan het binnenste effe afdraaien en dan heb je een mini vliegwiel.
oohw ja is ook zo dat had je al een keer gezegd ja maar mischien is het beter om de uitlaat erop aan te passen dan inplaats van de cilinder op de uitlaat pas te maken is namelijk ook minder werk.
maar als je hem nog hoger kan vijlen dan moet je dat doen.
past dat allemaal een beetje dan die 3 uitlaten die ene op het filpje kan er opzich wel mooi onder hangen zoals ik dat bekeek.
oke je had hem inderdaad mee moeten nemen ik weet niet wat die moest kosten maar alsnog die cilinders zijn goed te verkopen.
en mijn 50cc imi blijft opzich ook wel aardig heel maar dat komt puur zoordat ik de cilinder goed onderhouw want na 3000/3500 kilometer dan laat ik hem iets ophonen en dan komt er weer een goede zuiger in.
maar een eurocillindro is mooier
maar je weer niet iemand die aan die dingen kan komen want ik ga dirk timmer nog wel even vragen of hij er aan kan komen.
en met een close kun je meer snelheid winnen dan een rd 5 bak want dan heb je vaak het probleem dat die in zijn 5 niet goed door wilt trekken. (tenminste bij een 50cc dan)
maar ik weet niet wat het is hoor maar als ik het eens bekijk wat ik allemaal hen meegemaakt dan heb ik meer gekut gehad met 70cc cilinders dan met 50cc enz. wat een kut 70cc cilinders voor dt de enige die echt super zijn is athena/polini en mallosi.
als er bij mij weer een klaar wordt gemaakt dan is dat de polini (natuurlijk is dan daar ook een vijl ingeweest)
en mijn zeta met een supergoede zuiger want dat was het probleem bij die cilinder.
en als ik ooit een nieuwe ga halen dan komt er een mallosi.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved