Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'CB50 Veilig opvoeren' (ID 57670).
De reply is geschreven door Vehikel (UserID 13239) op 13-7-2009 22:53.
Die lucht shizzle moet je gewoon afstellen, die bepaalt de mengsel verhouding bij een stationair toerental, en zal niks aan je snelheid doen. Je kan er wel je motor mee slopen, dus: hoogste stationair opzoeken, plus een half slagje rijker.
Hetzelfde geldt ook voor de sproeier, er is er maar 1 het beste, daar onder of boven gaan zitten zorgt alleen maar voor ellende.
Een Cb50 heeft origineel tevens ook een begrenzer in het vliegwiel zitten. Als er F-140 op het vliegwiel staat (waar waarsch. ook zo zal zijn), loont het de moeite om deze er af te halen, hierin zit een mechanisme dat naar buiten wil bij toeren maken en, als je deze vast zet, begrenst ie niet meer (9 van de 10 keer is dit al gedaan).
Je hebt ook nog de F-130 serie, dit zijn de vervroegende (snelle) vliegwielen. Die kun je ook aanschaffen om de brommer te kietelen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved