Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'weer paar vragen -Tuning-' (ID 9303).
De reply is geschreven door NSR RULEZZ (UserID 571) op 9-5-2003 20:26.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
bedankt MBBBBBBB weer wat geleerd
en zoetahmeerdah als je de maten op de poortmap verkeerd hebt staan, hoe kan je dan de goede maten meten? want om in de cilinder zelf te gaan meten... dat lukt niet met een schuifmaat wat gebruik jij daar voor?
en ik zeg niet dat de poorten niet helemaal open gaan, ik vraag of de zuiger lager gaat dan het onderste gedeelte van de cilinder, lager dan die rode streep dus.
heb deze cilinder zo even uit de schuur gepakt om mee te oefenen kwa poortmappen.
en als die zuiger echt niet lager komt dan die rode streep dan begrijp ik ook al waarom die orginele cilinder niet zo snel is. uitlaatpoort blijft voor 3,5mm dicht en de totale hoogte is maar 13mm dit is dus wel ong 25% van de poort wat dicht blijft.
volgensmij kun jeje poortmap om je zuiger heen doen en dan kan je hem met een schuifmaat opmeten
wel grappig jij heb ineens dezelfde interesse als mij, ik ga me er ook net in verdiepen en heb net ook mijn eerste poortmap gemaakt
ik snap alleen nog niet helemaal wat ze nou met die graden bedoelen? blowdown van 30 graden? waaraan meet je dat aan je vliegwiel/krukas ofzow?
ow sorry het is jou topic kzal me wel stil houden
Dit bericht is ge-edit door NSR RULEZZ op 9-5-2003 20:27
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved