Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'time area's blowdown en ander geneuzel' (ID 57463).
De reply is geschreven door Rampoon (UserID 19168) op 30-6-2009 16:22.

die 3mm is meegenomen in de berekening

maar dat als je timing hoger ligt je cilinder hoogtoeriger is wist ik al ongeveer maar veranderd je piekvermogen en/of je vermogen daarmee ook?

Heb trouwens het pro forum topic hierover voor de derde keer gelezen en langzaam begint het kwartje wat er bedoeld wordt te vallen

wat ik nu denk te begrijpen

je time area is afhankelijk van je bmep in bar. je bmep is de effectieve druk van je motor en bepaald het piekvermogen. als je een lagere bmep heb dan is je vermogen meer uitgespreid wat van belang is bij sprinten en enduro/mottocross zij richten hun bmep dan ook op 8. bij straat /race doeleinden wil je toch wat meer piekvermogen en wat minder uitgespreid dus probeer je een bmep van 11 te halen. gecombineerd met het aantal toeren dat je wilt gaan rijden kan je dan je uitlaatpoortoppervlakte uitrekenen.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved