Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Supercharger brommobiel' (ID 57442).
De reply is geschreven door falco (UserID 12740) op 29-6-2009 17:42.

ik heb verscheidene tuningsites gemaild, waarvan 1 reactie boven water kwam wat mij toch wel heeft overtuigd

Hoi Falco,

leuk item, ik heb dit doorgelezen, en het klopt inderdaad wat er vermeldt wordt. Een dieselmotor is kwantitief, maw, de hoeveelheid brandstof bepaald het motorvermogen. Je kunt dit doen totdat je het verzadigingspunt bereikt waar de motor gaat roeten, je hebt op dit punt te weinig lucht om het mengsel te verbranden. Voeg daarna een turbo, bladblazer, elctrische turbo, compressor, en ga zo maar door, dan krijg je dus meer lucht en kun je de brandstof hoeveelheid verhogen.Te hoog in de toeren heeft geen zin bij een diesel, omdat je te maken hebt met de afbradntijd van het mengsel.

Let op met je experiment mbt temperaturen, omdat er geen intercooler gemonteerd is ed. , meet in jouw geval eerst standaard wat de temp. doet, en ga daarna aan de slag. Het resultaat zal er zijn.

Succes

Essing Dieseltuning bv


Dit dus., ik ga ff kijken of ik erges een accu bladblazer kan fixen, ik plaats het project als het een positief effect zal hebben op de snelheid. indien goed werkend, monteer ik een intercooler, dat zou helemaal gangster zijn


Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-6-2009 om 17:50 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved