Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'keerring waterpomp' (ID 57362).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 24-6-2009 10:58.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

kvs heeft zelfde kookpunt als water.
als het in een gesloten circulatie zit, zal het al eerder gaan koken.. (aangezien het onder druk komt te staan, en dan krijgt het een lager kookpunt)

verder is water wel een goed tijdig vervang middel, zoals een probleem wat hier optreed bij de TS.
kvs is té duur om steeds bij te vullen, dus maar water gebruiken, totdat de tijd gekomen is om het keerring te vervangen...

en die tijd moet wel heel rap zjin, anders krijg je inderdaad corrosie in je radiateur.
dit wil je liever niet..



maar ben met johann eens, te vergeleken met kvs is water echt een noodmiddel, zitten zoveel 'middelen' niet in, wat eignelijk wel nodig is...






water onder druk kookt pas bij hogere temperatuur hoor
elektrische vennen bij auto ed slaan vaak pas in bij een temperatuur van 110 graden celcius. en dan is het ding echt nog niet aan het koken. verder kan water idd prima als noodoplossing, ben een keer met slootwater in de rad van zeeland naar huis gereden omdat ik niets anders kon vinden...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved