Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden' (ID 57301).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 21-6-2009 23:39.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]
dat klopt wel..
ik neem gauw iets aan inderdaad..
dit had er vrijdag mischien mee te maken, dat die avond meer in de planning lag, en zaterdag smorgens de brommer nodig was...
maarja, ik lul er niet omheen, ik had de squish op moeten meten, bougie wegflikkeren en mn eigen, vertrouwde bougie erin doen..
ik wil morgen ff langs die jongen die beweerde dat het goed zou kunnen met de cilinder kop...
mn blok open gooien, heb ik eerlijk gezecht ook geen trek in. was van plan deze vol met olie te gooien, en dan veel krukas draaien..
daarna omgooien en schoonspuiten met pneumatische spuit.
wat eventueel wel ga doen is krukaskeering (linkerkant) vernieuwen, dus deze eruithalen, lager schoonmaken, nieuw keering erin...
en de schout, waarom zou jij die mikunie vervangen voor een keihin?
met deze mikunie is toch niets mis?
edit
[...]
wat bij mij gebeurt is licht in feite ook aan mij...
Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 21-6-2009 om 22:31 uur.
Luister kerel,
De kans is vrij groot dat door detonatie de stukken uit je zuiger zijn geklapt en je bougie aan stront is gedraaid.
Ik heb al gezegd dat dat door te hoge compressie kan komen en dat je zuiger dan voor bdp klappen krijgt van de ongecontroleerde verbranding.
Die klap is dusdanig groot geweest dat je zuiger het begeven heeft, dus ga er maar vanuit dat je drijfstang en bigend ook goed hard op hun flikker hebben gehad, want het is net alsof jij met een hamer op die zuiger staat te rammen. Hard genoeg om de zuiger stuk te slaan, dus hard genoeg om je bigend te verkloten.
Openhalen en goed doen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved