Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden' (ID 57301).
De reply is geschreven door De Schout (UserID 755) op 21-6-2009 21:21.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
er werd mij gevraagd, welk merk bougie het was..

de bougie was gemonteerd in de cilinderkop bij aankoop. hierdoor dacht ik dat het wel goed zou zijn

betreft een KLG 700 bougie. (gedrukt op porselijn gedeelte)
in het ijzeren gedeelte staat gegraveerd: made in france, | 7 |


dus hittegraad 7, van KLG...












iemand die in 1 reply kan vertellen

-wat de oorzaak is
-wat te doen bij nieuwe zuiger montage
-nog iets


je bent wel erg onvoorzichtig, bougie waar je niets van weet zomaar aannemen dat t wel goed zal zijn.. klg heb ik wel eens van gehoord, maar een '700' kan ik zo niet terug vinden in een vergelijkingstabel. moet wel erg toevallig zijn wil dat overeen komen met een hittegraad 7 van ngk.

oorzaken. wss, je bougie, je afgevlakte kop, je (te)veel vervroegde ontsteking.

wat ik zou doen.
blok open gooien, ander big-end+ krukas lagers, omdat alles vol zit met alu troep van je zuiger. cil even licht oppoetsen, nieuw proxje, fatsoenlijke, of desnoods ori kop, met niewe bougie, gewoon beginnen met ngk b9hs.
ook maar even terug overstappen op ori grondplaat, maximaal vervroegd.
zorgen dat het ding nergens valselucht kan trekken.
persoonlijk zou ik die 16mikuni er ook afgooien en een 16 keihin erop zetten.

edit: wat ik zo'n beetje heb kunnen vinden een klg700 zit rond de 5 a 6 van ngk...


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-6-2009 om 21:42 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved