Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'terugloop uitlaat op 4takt' (ID 57315).
De reply is geschreven door popiv (UserID 17505) op 21-6-2009 19:42.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beton99
ik heb er niet zoveel verstand van, begrijp je

dus dan vraag ik maar raad aan de pro's
is er nog een andere manier om hem beter te laten optrekken?

trouwens ik zag laatst wel een aangepaste versie van mijn model met een terugloopuitlaat maar misschien hadden ze daar wel een heel andere motor in gepleurt:P wie weet

ik heb inderdaad een grote knalpijp... ik heb er nooit ingekeken er kan allerlei begrenzing nog inzitten maar zoals ik al zei ik heb daar geen verstand van

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 19:29 uur.


om het even kort uit leggen,

Bij een tweetakt is er geen klep maar gewoon een poort, op het moment van de compressieslag bij een tweetakt staat deze verbinding tussen cilinder en uitlaat dus gewoon open.
Een terugloop/expansieuitlaat bouwt druk op in de uitlaat waardoor het mengsel tijdens de compressieslag weer terug in de cilinder wordt gedrukt als het ware.

Een viertakt werkt met kleppen, de uitlaat klep sluit de doorloop van de cilinder naar de uitlaat af na afloop van de uitlaatslag. Het heeft dus geen zin om er een expansieuitlaat onder te plakken want het is daar toch al afgesloten.

verbeter me of vul me aan als ik dingen fout zeg of vergeet


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved