Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden' (ID 57301).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 21-6-2009 14:53.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
toen ik de brommer starte, liep hij perfect 1500 toeren stationair.. lijkt me persoonlijk niet dat hij zo mooi stationair loopt met valse lucht?
maar volgens jullie ligt de oorzaak bij de bougie, hittegraad 7?
aan je foto's te zien is er duidelijk sprake geweest van keiharde oververhitting (bougie).
Waaruit concludeer jij dat ie niet netjes stationair kan lopen met valse lucht? Je kunt een veel te rijk mengsel hebben waardoor ie met die valse lucht bij stationair perfect loopt.
Aangezien de valse lucht niet rechtevenredig toeneemt met de luchtstroom door je carburateur zou het prima kunnen dat ie op hogere toeren bij een hogere luchtsnelheid veel te arm loopt.
edit: nog eens naar de foto's van je zuiger gekeken en het is geen mooi smeltgat, lijkt er meer op alsof het stuk er gewoon uitgeslagen is. Dan zou het toch je ontsteking kunnen zijn waardoor ie niet netjes ontbrandt, klappen geeft voor bdp en zo de stukken uit je zuiger heeft geramd.
En dat komt vaak door verkeerde vorm van verbrandingsruimte, te laag octaangetal, te hoge compressie (dus squish wat de rest al zegt).
Dan heeft de rest prima gelijk maar hou de valse lucht in je achterhoofd. Dan is er dus geen gat ingebrand, maar eringeslagen.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-6-2009 om 14:56 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved