Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Hoe en wat ivm carboratie...' (ID 9243).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 7-5-2003 20:14.
Op mijn blok zit momenteel een 18 keihin (polini 66 cc tuned enz...). Maar dit is enkelt wegens problemen met mijn (24)pacco (en het niet passen van een 4 kleps membraan, maar daar komt ook wel een oplossing voor ) , ik hoop hem af te kunnen stellen met een andere gasnaald. Spitfire had ook een 24 mm pacco, zelfde gezeik ik ken niemand die hem goed lopend heeft gekregen... (er klopt iets niet aan die carbs...) Maar hij is wel beter vormgegeven dan een mikuni. Vergelijk alleen maar de kant van de luchtfilter, grotere diameter en mooiere vorm.
Je hebt met een 24 mm 77% meer doorlaatoppervlak dan 18 mm, dat is wel een erg groot verschil... En op een std cilinder van honda zit al een 16 mm carb, houd rekening met verbruik, cilinderinhoud inhoud, toerental en koeling, ik denk dat je met een brute cilinder groter nodig hebt dan 18 mm.
Verder is bij keihin de gasschuif erg smal tov gaskamer diameter. Dit voorkomt minder wervelingen bij volgas. Dit heeft keihin beter voor elkaar dan mikun dellortho en pacco. En keihin is mooier vormgegeven en afgewerkt. De vraag is allen of je het geld er voor over hebt. Ik zou voor dat bedrag liever een goede pijp/onsteking of cilinder(tuning) hebben en een redelijke carb.
Als je trouwens met membranen gaat experimenteren kan je beter goedkope kleppen nemen. Mijn polini klep ging 12 km mee . Er waren 2 hoeken vanaf en het vel was gespleten in 2 lagen. Dat kan je beter niet met een kitaco/boyessen klep hebben .
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved