Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'de uitlaatpoort' (ID 9245).
De reply is geschreven door DaveTSX (UserID 683) op 7-5-2003 14:56.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: B3AST

het princiepe is heel simpel, als je poort breder word kan die poort per graad krukasrotatie meer gas wegvoeren, en dat is in princiepe dus goed.

als je je poort omhoog gaat veilen kan die meer graden open staan en dus LANGER gas afvoeren, waardoor die dus uiteindelijk ook meer gas kwijt kan.. alleen daar moet je wel mee uitkijken, want je gooit dan wel de timing door de war, en als je een kutcylinder hebt en geluk kan het zjin dat je meer toeren maakt als je de uitlaatpoort zomaar hoger ofzo maakt, maar als je een goede cylinder ehbt kan het zo zijn dat je de hele timing door de war gooit en je hele cylinder verneukt...


als ie net IETS te hoog is (wat ik had perongeluk ) mijn poort was eerst beetje TE ovaal, met de bovenkant vlak werken ze wat beter (niet de poort vierkant maken, dan werken ze niet lang hehe). Dus ik dat gedaan, en was daardoor nog net IETS hoger geworden. Dit reed klote, echt super laat begon ie met doortrekke en moeite met hem in de powerband te houden enzow. Toen voetpakking weg gelaten, en vervangen voor vloeibaar. Rijd perfect nu
Dus als ie NET iets te hoog is kan je dat nog als laatste redding doen, of ga tunen met 2 voetpakkingen en als het NET te vet is haal je 1'tje weg. En dan heb je hem perfect hehe.
Maar


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved