Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Tunen - waar begin je mee?' (ID 9234).
De reply is geschreven door MBX OWNER (UserID 48) op 7-5-2003 14:47.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: B3AST

hij deelde de timing van de poort door twee, zetten het onderste stuk van de timing om in afstand, en daar tekende die een lijntje in de poort, en alles onder die lijn, het kleinste deel in oppervlakte, daar opent de zuiger per graad (volgens die gast van mcdizzy) zo weinig oppervlakte (zuiger zit bijna op dode punt dus zakt weinig nog), dat hij het als het inefficiente deel van een poort beschouwd. Opzich valt daar natuurlijk over te twisten, maar ik moet zeggen dat ik vind dat ie wel een punt heeft...


Tja ik vind het bullshit en een hele slechte manier van berekenen...
ok met normale brommer cilindertjes kan je mischien nog wel meer pk's eruit toveren op deze manier, zoals paiwai of weet ik het, maar als je aan de snellere cilinders begint, zal je toch echt de boel slecht laten lopen, in plaats van beter laten rijden!

verder zijn er wel meer dingen, zoals lude zegt:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NEONLAMPJE

De booster hoef je opzich niet veel aan te veranderen, hoe hoogtoeriger je cyl moet zijn hoe stijler je hem maakt.. tot ongeveer de 65 graden max


dat niet klopt.
is allemaal "oude" technologie zeg maar, momenteel zijn er weer allemaal andere/nieuwe ideeen wat dat betreft die gewoon beter zijn. Verder zie ik dat veel mensen over van alles dingen vertellen, ik vraag me af of jullie het ook ooit zelf getest hebben???


Dit bericht is ge-edit door MBX OWNER op 7-5-2003 14:47


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved