Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Puch vliegwiel afdraaien' (ID 57032).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 5-6-2009 21:18.

fucksake man, is 2dagen geleden nog een topic over geweest zoals kenny (oh my god they killed him) al zei...

Voortaan ff zoeken:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Voortaan eerst even zoeken, heb het speciaal helemaal uitgetypt:
http://www.brommerfo...ofile/voertuig/10606

kort samengevat:

Bij Puch inspannen in de gaten aan de voorkant (want binnenste as is eivormig ivm de contactpunten die hij moet openen, en magneten liggen ongelijk)

Zolang je dit netjes inspand zonder slingering krijg je geen last van onbalans als hij onder het brommertje zit.

Origineel Puch gewicht is ?(destijds vergeten te meten) en originele diameter: 11,6cm

Mooie richtlijn voor afdraaien is dia 11,2cm
DENK ERAAN! je moet er dus maar 2mm afdraaien, NIET 4, want je haalt er aan beide kanten 2mm af wat samen 4mm is!
Ook kun je de rand die zegmaar tegen het blok aankijken een stuk wegdraaien.


Bij Honda span je het in op de middenas (want goed rond, en nooit op de magneten inspannen want die liggen ongelijk!)

Origineel Honda gewicht is 1142gram en originele diameter: 11,2cm

Mooie richtlijn voor afdraaien is 1042gram of wel 11,0cm

Bij Honda heb je kans op onbalans die te verhelpen is door iets meer/minder af te draaien.
begin dus bij 90gram en kijk of hij op de brommer niet slingert/trilt, en dan steeds 5a10 gram eraf tot hij netjes in balans is.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved