Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Suzuki Tsx 70 olie gekloot' (ID 57023).
De reply is geschreven door Christian-tsx (UserID 13273) op 5-6-2009 12:53.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: marcel112
Hallo,

Ik heb een dus een suzuki tsx met 70 malossi, 20mm carb
Een tijdje terug heb ik m'n lagers en keerringen vervangen.
Toen te veel blokolie erin gedaan. (gwn dom bezig geweest) en sinds dien loopt ie niet zo hard meer. ik zat zelf te denken aan een lekke keerring of iets dergelijks.
heb inmiddels de olie al op peil. als er dus een lekke keerring is dan zou de blokolie ook langzamerhand minder moeten worden. dit is dus niet het geval. ik heb al een keer eerden een kapotte keerring gehad. Toen zat en een scheurtje in waardoor en geen spanning meer op zat. (niet lek ofzo). Voor het gekloot met olie liep hij goed boven de 90. nu loopt ie zo'n 80/85. ik denk zelf eraan om m'n blokje gewoon opnieuw te reviceren(lagers/keerringen).
heeft een van jullie enig idee?

alvast bedank iig


is het probleem in 1x gekomen? als je blokolie echt op peil blijft, ligt het niet aan een keering. anders zou ik denken dat door te veel olie een keering kapot is, en er olie bij je brandstof komt.
dat zou verklaren dat ie niet zo hard loopt omdat niet alles volledig verbrand.

rookt de brommer ook erg? btje blauw/zwarte rook?

je blok opnieuw reviseren lijkt me overbodig, dat zal met de snelheid niet veel doen. als het blok soepel loopt, er geen speling op de krukas zit etc, hoef je em niet te reviseren


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved