Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Puch is onmogelijk rijdend te krijgen.' (ID 56849).
De reply is geschreven door tsxhunter (UserID 18993) op 27-5-2009 23:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]

Je moet wel goed lezen Of je motor de ene kant of de andere kant op draait heeft bij een tweetakt puur te maken met het ontstekingstijdstip. Dit moet altijd voor het bovenste dode punt liggen, maar de draairichting spiegelt dit tijdstip op je bovenste dode punt. Heel onduidelijk zo...maar let op:

Jouw tsx vonkt bijv. 10 graden voor BDP, draairichting tegen de klok in dus zoals ie normaal draait. Ga je achteruit aan lopen douwen, heb je nog steeds 10 graden voor BDP je vonk, maar omdat je blok andersom loopt is het eigenlijk 10 graden NA BDP... en dan gaat ie niet lopen.

Bij mij gebeurde het dus precies andersom. Mijn cdi flipte blijkbaar door die MT spoel, waardoor ie mn ontstekingstijdstip NA mijn bovenste dode punt kwam... met normale draairichting. Als ik dan kickte gebeurde er niets, maar in de laatste slag sloeg ie de andere kant op, waardoor het ontstekingstijdstip dus opeens vóór BDP kwam en de motor wel aan kon slaan, alleen de verkeerde kant op

Zo duidelijker? Als jij met een normale ontsteking dus andersom wil draaien zul je je grondplaat moeten verdraaien om achteruit te kunnen lopen.



aha. maar iemand zei dat het zo ging, heb er zelf ook geen verstand van. hij zei alleen als je ontstekingspoel weer kapot is, wat ik laatst had, dan moet je een van een mt/mb kopen. andersom monteren en rijden want het is goedkoper en bla bla bla.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved