Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Puch is onmogelijk rijdend te krijgen.' (ID 56849).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 27-5-2009 23:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nukehazard
Ik heb juist heel veel compressie, moet ook eerst mn band goed op de grond drukken en dan rennen om vervolgens echt door te kunnen rennen, maar een lekkende vlotter zal niet het verschil zijn in rijden en niet rijden denk ?


nee idd. afgezien van het feit dat vloeibare benzine niet brandt en dat als je dus teveel benzine in je blok gooit dat ding kan vonken wat ie wil maar alsnog niet zal ontbranden.

geloof me, een te rijk mengsel zorgt al voor problemen, pure benzine erin laten druppen maakt het helemaal naar.

Of lekt je vlotter extern waardoor het niets met bijbuigen te maken heeft?

Maargoed, aangezien je veel toeren moet draaien om fatsoenlijk te vonken moet het haast ook wel in de ontsteking zitten.
Lijkt een massaprobleem, maar aangezien een puch geen massa met het frame hoeft te maken lijkt me dat ook weer stug.

Vooral omdat je een goed werkende ontsteking hebt gemonteerd en dat het op jouw brommer alsnog niet werkt is het een beetje apart.

ik heb vroeger zelf ook rare ontstekingsproblemen met puch gehad. Uiteindelijk ongeveer alles aan de ontsteking vervangen maar nooit begrepen waarom ie het niet deed.

heb je beschikking over andere lopende motortjes waar je bijvoorbeeld bougiedoppen, bougies, bougiekabels op kan testen? Als je 100% zeker weet dat dat goed is moet je het verder gaan zoeken, contactpuntjes (bekijken, meten, afstellen etc), ontstekingsspoel en nog belangrijker, de condensator.

Kun je niet proberen jouw ontsteking op die andere brommer (waar je de ontsteking mee had verwisseld) te zetten? Dan ook COMPLEET overzetten, dus complete grondplaat, en zelfs vliegwiel, bougiekabel + dop etc... gewoon alles. Als het dan wel werkt is je brommer behekst en moet ie in de hens.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved